Abstract:
The FinTech era has emerged as companies that offer fast and convenient targeted services for a range of consumer financial solutions. This innovative type of service has created a new competitive environment based entirely on digital technology, forcing banks to quickly address their digitization process to gain a fuller understanding of consumer desires. This paper aims to explore the current landscape of FinTech companies and their impact on the financial and banking industry.
The study found that FinTech has significantly improved consumer banking and provided alternatives to major banking services including payments and lending. But the future of the financial and banking industry lies in moving from competition to developing other forms of cooperation with banks.
Description:
بزغ عصر FinTech كشركات تقدم خدمات مستهدفة سريعة ومريحة مقابل مجموعة من الحلول المالية للمستهلكين، خلق هذا النوع المبتكر من الخدمات بيئة تنافسية جديدة قائمة أساسا وبشكل كامل على التكنولوجيا الرقمية، الأمر الذي أجبر البنوك سريعا على معالجة عملية الرقمنة الخاصة بها بغية الوصول لفهم أشمل لرغبات المستهلك المالي في العصر الرقمي والعمل على تلبية احتياجاته ، تهدف هذه الورقة البحثية إلى استطلاع المشهد الحالي لشركات FinTech و تأثيرها على الصناعة المالية والمصرفية.
خلصت نتائج الدراسة إلى أن FinTechقامت بتحسين الخدمات المصرفية للمستهلكين بشكل كبير، كما أنها قامت بتوفير بدائل للخدمات المصرفية الرئيسية بما في ذلك المدفوعات والإقراض. غير أن مستقبل الصناعة المالية المصرفية يكمن في الانتقال من المنافسة إلى تطوير أشكال أخرى من التعاون مع البنوك.